Szlaki

Z Kalnicy

Kalnica - Smerek(1222m n.p.m.) - Przełęcz Orłowicza - Krysowa(840m n.p.m.) - Bacówka "Jaworzec" - Kalnica
Trasę rozpoczynamy przy składnicy drewna w Kalnicy. Naprzeciwko widać utwardzoną drogę - początek trasy. Po ok. 2,5 godzinach marszu (cały czas czerwonym szlakiem) wychodzimy na niższy z wierzchołków Smereku. Ze Smereku w 15 minut schodzimy na Przełęcz Orłowicza (1093 m n.p.m.) - ważny węzeł szlaków. Stąd można zejść szlakiem żółtym do Wetliny, przejść szlakiem czerwonym na Połoninę Wetlińską, jak również skorzystać ze szlaku czarnego i zejść do Jaworca. My skorzystamy z opcji trzeciej. Po niewiele ponad godzinie schodzenia docieramy do rozstaju dróg na Krysowej. Następne 45 minut i jesteśmy w Jaworcu. Z Jaworca czarnym szlakiem biegnącym teraz utwardzoną drogą dochodzimy do miejscowości Kalnica.

Z Wetliny

Wetlina - Przełęcz Orłowicza - Połonina Wetlińska - Przełęcz Wyżna
Z Wetliny żółtym szlakiem (naprzeciw sklepu ABC) dochodzimy do Przełęczy Orłowicza (ok. 50min drogi). Następnie skręcamy w prawo (na szlak czerwony) i szczytami kierujemy się w stronę Połoniny Wetlińskiej. Po drodze mijamy po prawej szczyt Hnatowego Berda. Trasa wiedzie przez wierzchołki Połoniny Wetlińskiej - Osadzki Wierch (1253 m n.p.m.), Roh (1255 m n.p.m.), aż do Hasiakowej Skały (1228m n.p.m.) gdzie znajduje się słynne schronisko Chatka Puchatka. Ten odcinek przechodzimy w ok. godzinę. Spod Chatki Puchatka znów szlakiem żółtym kierujemy się w dół do Przełęczy Wyżnej.
Wetlina - Riaba Skała - Czerteż - Kremenaros - Rawki - Wetlina
Bardzo długa i wymagająca trasa. Rozpoczyna się tuż za kościołem w Wetlinie, dróżką asfaltową na tzw. Beskidnik (szlak zielony). Po trochę ponad godzinie docieramy do Jawornika, pierwszego szczytu na naszej trasie. Z Jawornika poruszamy się już szlakiem żółtym który ciągnie się od Starego Sioła. Do następnego punktu trasy - Riabej Skały mamy ok. 2 godziny drogi. W międzyczasie mijamy Paportną. Na szczycie Riabej Skały krzyżują się szlaki żółty oraz graniczny niebieski. Kolejnym etapem jest wejście na Wielką Rawkę. Ten odcinek jest bardzo długi. Czas przejścia to ok. 5 godzin. Kilkaset metrów od szczytu Riabej Skały znajduje się taras widokowy nad urwiskiem, z którego roztaczają się wspaniałe widoki na słowacką i ukraińską część Bieszczadów. W drodze na Wielką Rawkę docieramy do Krzemieńca, na którym znajduje się styk trzech granic (polskiej, słowackiej i ukraińskiej). Szlak niebieski prowadzi nas prosto na Wielką Rawkę. Z Wielkiej Rawki idziemy krótkim łącznikowym żółtym szlakiem na Małą Rawkę, a z niej szlakiem zielonym przez grzbiet Działu wracamy do Wetliny. Przejście całej trasy to co najmniej 10-godzinna wędrówka.

Z Cisnej

Cisna - Małe Jasło - Jasło - Okrąglik - Fereczata - Smerek
Szlak rozpoczyna się przy moście kolejki wąskotorowej w okolicach baru "Siekierezada". Szlak jest oznakowany kolorem czerwonym. PO kilkunastu minutach marszu docieramy do obelisku upamiętniającego katastrofę śmigłowca (10 stycznia 1991) biorącego udział w rekonstrukcji zdarzeń na potrzeby Magazynu 997. Następnie mijamy kolejno szczyty Rożków, Małe Jasło oraz Szczawnik i dochodzimy do Jasła. Odcinek od Cisnej do Jasła to ok. 3 godziny drogi. Z Jasła podążamy dalej czerwonym szlakiem i po ok. 30 minutach docieramy na Okrąglik (słupek graniczny nr 1/29). Ostatni odcinek z Okrąglika do wsi Smerek to ok. 2,5 godziny drogi. W międzyczasie "zaliczamy" jeszcze szczyt Fereczata (1102m n.p.m). Na przejście całej trasy trzeba sobie zarezerwować ok. 6 godzin.